Etapa 9

Kadov

Blatenka

Blatná

Trasa této etapy začíná v Chanovicích u rozcestníku a pokračuje po asfaltové silnici.  Ve spodní části obce Vintířova stezka (Gunthersteig) odbočuje z hlavní silnice doleva mezi domy. Těsně před vstupem do lesa, je po levé straně umístěn turistický přístřešek. Cesta dále pokračuje po zpevněné cestě lemované listnatými stromy, kameny obalenými mechem a křovím. Po 1,6 km cesty lesem v místech, kde je po pravé straně Hluboký rybník, stále pokračujeme po žluté turistické cestě, kolem nově vytvořeného rybníka. Část stezky je vedená hlubším lesem a část s krásným výhled do polí a luk. Součástí trasy je Naučná stezky územím Hradišťského potoka. Při příchodu do obce Slatina po vedlejší polní cestě se po asfaltové silnici dáváme doleva směrem k návsi kolem hasičské zbrojnice. Na trase vidíme informační ceduli o Vintířově (Guntherově) stezce, po levé straně kulturní památku synagogu, kapličku a po pravé straně pomník. Opouštíme silnici a vydáváme se po zpevněné cestě doprava mezi rodinnými domy i s NS Okolím Kadovského viklanu ke Kadovu. Trasa později mírně stoupá smíšeným lesem. Cestou mimo hlavní trasu lze navštívit několik opravdu jedinečných přírodních památek – žulových balvanů – z doby ledové. Nejprve tzv. Čertův náramek 200 m od hlavní trasy a po dalším cca 1 km Malý čertův náramek nebo Obětní kámen. Poblíž Čertova náramku je možné si v turistickém přístřešku odpočinout, nabrat síly do další cesty. Před Kadovem si můžeme všimnout hraničních kamenů. S blížícím se Kadovem, je už v dáli vidět kostel sv. Václava. Tato obec nabízí několik dalších zajímavých historických památek, jakými jsou tvrz nebo hrobka rodiny Linckerových. Turistický přístřešek naproti kostelu nás vybízí k posezení. Přes náves pokračujeme stále po asfaltové silnici dolů po žluté turistické značce a hned zabočujeme vpravo směrem na Vrbno 2,6 km. Na konci obce máme možnost odbočit mimo trasu vpravo k samotnému kadovskému viklanu vážícímu 30 tun. Celá trasa vede po auty využívané asfaltové silnici s nádhernými výhledy jak do malebné krajiny s typickými rybníky Velká a Malá Kuš, tak na viklany a Boží muka umístěná podél cest. Ve Vrbně pokračujeme po zelené turistické značce po hlavní silnici, kde po 505 m odbočujeme doleva. Cesta pokračuje zpevněnou lesní cestou až na hráz, která rozděluje obrovské vodní plochy dvou rybníků Velkého a Starého Pálence. Na rozcestníku se dáme chatovou oblastí vpravo kolem Hadího rybníka tentokrát již po modré turistické značce a míříme na Blatenku. Odtud cesta vede doleva kousek po silnici po zelené turistické značce. V zatáčce pak podél rodinného domu pokračujeme necelý 1 km přes pole a poté po silnici –  kolem Zámeckého pivovaru až do Blatné. Přejdeme na druhou stranu a dále přes most s kamenným křížem podél vodního zámku a zámecké obory odbočíme doprava na náměstí a tady u rozcestníku tato etapa končí.