Etapa 4

Scheuereck

Grenzübergang Gsenget

Prášily/Stubenbach

Vintířova stezka vede z náměstí Stadtplatz přes náměstí Kirchplatz nahoru k farnímu kostelu a podél hřbitova. Držíme se vpravo, brzy se dostáváme na předměstí a necháváme město za sebou, dále nás vedou cesty pro cyklisty i pro pěší doprovázené malebným výhledem na údolí říčky Kleiner Regen. Po překročení silnice B11 nás vedou nádherné stezky kulturní krajinou, vlevo kolem rybníků a nakonec svahem se dechberoucími výhledy až k Lindbergu.

U sklárny Schmid zahneme doleva přes malebnou náves do centra obce. Tam mineme statkářské muzeum a po ulici Kramerstraße se dostaneme ke Guntherbrunnen. Z okresu Lehen odbočuje přes Oberlindbergmühle štěrková cesta, která nás vede zalesněnou oblastí se zurčícími potoky na Spiegelhütte. Waidlerdorf svými nádhernými starými budovami, zejména honosným hradem, lesnickým domem a školní budovou, připomíná rozkvět bývalé sklářské vesnice.

Ze Spiegelhütte vede ve stejné výšce lesní cesta až na menší silnici k turistickému parkovišti Scheuereck. Žulová deska nám ukáže cestu, po které se můžeme vydat dál na cestu Böhmerweg rozsáhlými smíšenými horskými lesy až k hraničnímu hřebenu, dokud se nedostaneme k malému zelenému hraničnímu přechodu pro pěší turisty v Gsengetu. Zde začíná česká část Vintířovi stezky a místo motyky nám cestu dál ukazuje žluté turistické značení. Vlevo a vpravo od cesty opakovaně narazíme na pozůstatky bývalých těžebních lokalit. Jedna z nich byla známa jako Horní Ždánidla. Po kilometru dlouhém pochodu lesní divočinou potkáváme cyklostezku 2113, kterou sledujeme z kopce asi 2,7 kilometru. Na konec se tmavě zelená vyjasňuje a před námi je cíl našeho putování české městečko Prášily.